جراحی بوکال فت چیست؟

جراحی بوکال فت یک روش جراحی زیبایی است که برای تغییر شکل صورت، به خصوص قسمت داخلی گونه ها و پیشانی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، با انجام برش کوچک در داخل دهان، بافت های گونه ها و پیشانی شکل داده شده و به شکل دلخواه بیمار تغییر می کنند. جراحی بوکال فت علاوه بر بهبود شکل ظاهری صورت، می تواند باعث کاهش حجم بیشتر فک و پیشانی شود که در نتیجه موجب بهبود تنظیم بهتر چهره و تحول مثبت ظاهری می گردد. در این حالت، جراحی بوکال فت به دلیل داشتن اثر غیر قابل برگشت و تغییر شکل همیشگی برای بیماران با اهمیت بسیار است. جهت انجام جراحی بوکال فت، توصیه می شود با پزشکان مجرب و حرفه ای همراه شوید تا توان بازگشت به شکل دلخواه انجام شود.

مزایای جراحی بوکال فت چیست ؟

این روش جدید به دلیل مزایای بسیاری که دارد، به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به مزایای جراحی بوکال فت می‌پردازیم.

1. طولانی بودن اثربخشی

اولین مزیت جراحی بوکال فت، طولانی بودن اثربخشی آن است. یکبار انجام دادن این جراحی می‌تواند برای سال‌ها به شما کمک کند تا عوارض ناشی از جراحی های مشابه و مشکلات مربوط به آن کمتر شود.

2. کم تر بودن خطر عوارض جانبی

در بسیاری از روش‌های دیگر جراحی، درد یا عوارض جانبی ممکن است به وضوح بیشتر باشد. با اجرای جراحی بوکال فت، خطر عوارض جانبی به شدت کاهش می‌یابد و درد غیر ضروری شما نیز کاهش می‌یابد.

3. کوتاه بودن زمان جراحی و بازیابی

یکی دیگر از مزایای جراحی بوکال فت، کوتاهی زمان جراحی و بازیابی است. با این روش، شما می‌توانید بهبود خود را زودتر کنید و به سرعت به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید.

4. کاهش علایم مربوطه

افرادی که دچار جفت‌شدگی اسپینال یا شل شدن چهارچوب هستند، علائم توأم مانند سردرد، درد شانه، درد گردن و تنگی نفس دارند. جراحی بوکال فت به عنوان یک روش جراحی نوین، می‌تواند تا حد زیادی این علائم را کاهش دهد.

معایب جراحی بوکال فت چیست ؟

یکی از اصلی ترین مشکلات جراحی بوکال فت، احتمال عوارض جانبی است. بیماران ممکن است درد و بلغم کردن پس از این روش را تجربه کنند، که به آنها می تواند از خوردن و صحبت کردن طولانی مدت باعث تعریق و خشکی دهان شود. از آنجا که بوکال فت به سرعت باعث کوچک شدن چهره می شود، احتمال دارد باعث تغییرات در چشم ها و لب ها شود، که ممکن است با احساس بدی همراه باشد.

در صورت عدم انجام این جراحی توسط پزشک مورد اعتماد و با تجربه، می تواند مشکلات بعد از جراحی را افزایش دهد. برخی از مواضع جراحی بوکال فت در نزدیکی عصب های حساس و ماهیچه ها قرار دارند، به طوری که در صورت انجام نادرست عمل جراحی، مشکلات زیادی مانند از دست دادن حس به ناحیه فک و صورت، تغییر در شکل صورت و حتی عفونت ممکن است به وجود آید.

به طور کلی، قبل از تصمیم گیری برای انجام جراحی بوکال فت، باید از لحاظ جسمانی و روانی به پزشک خود مراجعه کرد و تمامی گزینه های ممکن را در نظر گرفت. همچنین، بهتر است با پزشک خود در مورد مزایا و معایب این روش صحبت کرده و تمامی ریسک ها را درک کنید.

جراحی بوکال فت برای چه کسانی مناسب است ؟

کاندیدهای ایده آل برای جراحی بوکال فت

معمولاً افرادی هستند که وزن بدن طبیعی دارند اما مقدار زیادی چربی در گونه های خود دارند. ژنتیک نقش مهمی در ایجاد گونه های چاق ایفا می کند و برخی افراد ممکن است حتی با یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای خلاص شدن از شر آنها تلاش کنند.

بیماران جوان 20 و 30 ساله که به دلیل داشتن چربی بیش از حد  صورت پرتر دارند، کاندیدای ایده آل برای این جراحی هستند، زیرا خاصیت ارتجاعی پوست بسیار بهتر است و منجر به نتایج بهتر جراحی می شود. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که این روش برای افرادی که دارای صورت باریک یا لاغر هستند مناسب نیست زیرا می‌تواند به ظاهری بیش از حد لاغر و غیر طبیعی منجر شود.

برای تعیین اینکه آیا جراحی بوکال فت برای شما مناسب است یا خیر، برنامه ریزی یک مشاوره با یک جراح متخصص ضروری است. در طول این مشاوره، جراح شما آناتومی صورت، تاریخچه پزشکی و اهداف زیبایی شناختی شما را بررسی می کند تا یک برنامه درمانی سفارشی ایجاد کند و انتظارات واقع بینانه ای را برای این عمل تعیین کند.

به‌طور خلاصه، اگر از ظاهر گونه‌های گرد یا چاق ناراضی هستید و می‌خواهید شکل صورتتان کشیده ‌تر و زاویه‌دارتر باشد، جراحی بوکال فت ممکن است راه‌حل ایده‌آلی برای شما باشد. با این حال، مشورت با یک جراح جنرال با تجربه برای بررسی همه گزینه‌ها و تعیین اینکه آیا این روش برای شما مناسب است، بسیار مهم است.

چه کسی نباید جراحی بوکال فت را انجام دهد ؟

علیرغم مزایای زیادی که جراحی بوکال فت به همراه دارد، برای همه مناسب نیست. عوامل خاصی می توانند بیمار را برای این نوع روش نامناسب کنند. بنابراین، شناسایی این عوامل برای جلوگیری از هرگونه عارضه یا پیامد منفی ضروری است.

اولا، افرادی که دارای شاخص توده بدنی پایینی هستند، نباید تحت عمل جراحی حذف چربی  قرار گیرند. این جراحی شامل برداشتن چربی گونه است و داشتن

BMI پایین به معنای داشتن چربی کمتر بدن است. بنابراین، افراد با BMI پایین ممکن است چربی گونه کافی برای برداشتن نداشته باشند و در نتیجه ظاهری غیر طبیعی و نامتناسب بگیرند.

دوم، افرادی که از قبل عدم تقارن صورت دارند، نباید تحت عمل جراحی برداشتن بوکال فت قرار گیرند. این به این دلیل است که برداشتن چربی گونه ممکن است تعادل طبیعی صورت را مختل کند و هرگونه عدم تقارن موجود را بدتر کند.

سوم، افرادی که سابقه آسیب یا ضعف عصب صورت دارند باید از جراحی بوکال فت اجتناب کنند. این به این دلیل است که این روش ممکن است باعث آسیب یا ضعف بیشتر عصبی شود که منجر به فلج یا افتادگی صورت شود.

در نهایت، افرادی که انتظارات غیر واقعی یا مشکلات روانی دارند، نباید تحت عمل جراحی بوکال فت قرار گیرند. آنها ممکن است تصور غیرواقعی از آنچه جراحی به دست آورده داشته باشند، که می تواند منجر به نارضایتی و نتایج منفی شود. مسائل روانی مانند بدشکلی بدن نیز می تواند بر نتیجه جراحی و سلامت کلی بیمار تأثیر بگذارد.

در نتیجه، همه افراد کاندید مناسبی برای جراحی حذف چربی باکال نیستند. برای تعیین اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، مشورت با یک جراح  ماهر و با تجربه ضروری است. جراح سابقه پزشکی، آناتومی صورت و نیازهای فردی شما را ارزیابی می کند تا مناسب ترین طرح درمانی را توصیه کند.

مدت زمان انجام جراحی بوکال فت چقدر است ؟

جراحی بوکال فت یکی از روش های معمول درمان اختلالات دستگاه تنفسی است که در برخی موارد می تواند بهبودی زیادی در بیماری ها ایجاد کند. اگر شما نیز به دنبال انجام این جراحی هستید، احتمالاً در مورد مدت زمان لازم برای این جراحی کنجکاو هستید.

با توجه به مورد بیمار و عوامل متعدد دیگر، مدت زمان انجام جراحی بوکال فت متفاوت است. در بسیاری از موارد، این جراحی ممکن است بین 30 تا 90 دقیقه زمان بردارد، اما در برخی موارد نیز ممکن است بیشتر یا کمتر از این مدت زمان را به خود اختصاص دهد.

بنابراین، بهتر است با پزشک خود در ارتباط باشید و از او درباره مدت زمان انجام جراحی بوکال فت مورد نظرتان استعلام بگیرید. پزشک شما با توجه به شرایط فردی شما و جزئیات دقیق برنامه جراحی، مدت زمان صحیح انجام این جراحی را به شما توضیح خواهد داد.

مراقبت های قبل از جراحی بوکال فت چیست؟

اول از همه، شما باید با پزشک خود صحبت کنید تا هر نکته ای که برای آماده سازی برای جراحی بوکال فت لازم است را پیشنهاد کند. برای مثال، شما ممکن است نیاز به قطع کردن مصرف قرص های خاصی داشته باشید یا از قبل آنتی بیوتیک ها را مصرف کنید.

اگر شما سیگاری هستید، باید حتماً یک ماه قبل از جراحی بوکال فت از سیگار کاملاً دست بردارید، زیرا این می تواند ریسک عفونت را افزایش دهد و باعث تأخیر در روند بهبودی شما شود.

در ضمن، به هیچ وجه نباید در حین جراحی بوکال فت در معرض خوردن یا نوشیدنی قرار بگیرید. از قبل از جراحی بوکال فت، باید درست دوازده ساعت قبل از آغاز جراحی چیزی نخورید یا نوشیدید.

همچنین، شما باید قبل از جراحی بوکال فت شیشه ای خالی برای مواد ضدعفونی کننده دهان و دندان داشته باشید. پس از جراحی بوکال فت، شما باید از این مواد استفاده کنید تا محل جراحی را تمیز نگه دارید.

باید به یاد داشته باشید که پس از جراحی بوکال فت، شما نیاز به استراحت زیاد دارید و به هیچ وجه فعالیت فیزیکی شدیدی نباید داشته باشید. همچنین، شما باید میوه ها و غذاهای نرم و خمیری مصرف کنید تا به عصب های صورت خود صدمه نرسانید.

در نهایت، اگر شما بعد از جراحی بوکال فت علائم غیرطبیعی مانند خونریزی شدید، درد شدید یا تورم دارید، باید به پزشک خود اطلاع دهید. به این ترتیب، شما می توانید نگرانی خود را از بین ببرید و به سرعت به زندگی عادی خود باز گردید.

مراقبت های بعد از جراحی بوکال فت چیست؟

1- استفاده از حباب یخ: برای کاهش تورم و درد، استفاده از حباب یخی که در دو قطعه با دسترسی آسان شناور هستند، توصیه می شود.

2- مصرف مایعات به میزان کافی: مصرف مایعات در طول روز به میزان کافی برای جلوگیری از خشکی و بهبودی سریع نقش دارد.

3- استفاده از داروهای تجویز شده: پس از جراحی، دکتر ممکن است دستور تجویز داروهای مخصوصی را بدهد. توجه به تجویزات پزشک بسیار مهم است.

4- برخورداری از آرامش و استراحت: برای بهبود بیشتر، استراحت و برخورداری از آرامش در اولین روزهای پس از جراحی بسیار مهم است.

5- جلوگیری از استفاده از تنباکو و الکل: در هنگام بهبودی پس از جراحی، باید از استفاده از تنباکو و الکل خودداری شود، زیرا این مواد می توانند در افزایش تورم موثر باشند و تحمل درد را دشوار تر کنند.

در کل، برای بهبودی سریع و آسان بعد از جراحی بوکال فت، توصیه می شود که دستورالعمل های مربوطه را به دقت دنبال کنید و به هر چیزی که پزشک شما به شما گفته پایبند باشید. همچنین، در صورتی که هر گونه نگرانی یا سوالی در مورد بهبودی پس از جراحی دارید، با پزشک خود مطرح کنید.

سوالات متداول جراحی بوکال فت چیست ؟

بعضی از سوالات متداول جراحی بوکال فت شامل موارد زیر می باشد:

1. آیا بوکال فت به صورتی دائمی باقی خواهد ماند؟

بله، بوکال فت تا حد زیادی دائمی خواهد بود، اما این نکته را باید در نظر داشت که پس از عمل، بهتر است رعایت رژیم غذایی و ورزش منظم داشته باشید تا نتایج ارائه شده دائمی و همچنان برجسته باقی بماند.

2. آیا بوکال فت درد زیادی ایجاد می کند؟

عمل بوکال فت با بهره گیری از بخش بالایی گونه ها انجام می شود و در واقع هیچ گونه درد و عارضه جدی ایجاد نمی کند، اما بهتر است بعد از جراحی، داروهای تسکین درد مورد استفاده قرار گیرد.

3. چه زمانی می توان پس از جراحی برای کار معمولی به کار خود ادامه داد؟

پس از جراحی بوکال فت، باید به دقت رعایت نکات پساعملیاتی را رعایت کنید، این شامل آرامش بیشتر در بهترین زمان است، اگرچه نیاز به بازگشت به کار اساسی خود آنچنان سخت نیست، اما بهتر است استراحت کامل در حدود یک هفته داشته باشید.

4. آیا عوارض جانبی برای جراحی بوکال فت وجود دارد؟

عموما با عمل جراحی بوکال فت مشکل جدی ایجاد نمی شود، اما همانند هر جراحی دیگری، ممکن است درد، تورم یا عفونت پیش بیاید که باید به دقت پیگیری شود.

بوکال فت با دکتر مهدی فراهانی